מי מתקין את המזגן שלך?

רכשתם מזגן? עכשיו צריך להחליט מי יתקין את המזגן החדש בדירה, איך מחליטים? קבלי כמה עצות מבעלי ניסיון.

שתף תוכן זה


ככל שהעולם מתחמם וככל שרמת החיים עולה, הופכים המזגנים לפריט חובה בכל בית בישראל. בתי העסק השונים מצוידים, כמובן, במערכות מיזוג אוויר חזקות, וברוב הבתים והדירות הפרטיים בישראל כבר מותקנים מזגנים כאלה או אחרים, כשהאחוזים עולים משנה לשנה. בהתאם לכך, גם שוק המזגנים מתפתח כל העת, ומציג מזגנים משוכללים יותר, חזקים יותר וחסכוניים יותר, והביקוש למתקיני מזגנים עולה. צוות אתר סוגרים הכל לדירה בדק עבורכם מי רשאי להתקין את המזגן, באיזה מקרים תקבלו אחריות על ההתקנה ובאיזה לא, ומה ההבדל בין מתקין לטכנאי.

טכנאים ומתקיני מזגנים

מתקין מזגנים הוא טכנאי מזגנים מומחה שקיבל הסמכה להתקנה על פי התקנים של מכון התקנים הישראלי, אך לא כל טכנאי יכול גם להתקין מזגנים. כמובן שבכדי להיות טכנאי מזגנים יש צורך ללמוד במכללה מוכרת, וכדאי לוודא כי לכל טכנאי שמגיע אליכם, גם אם לא מדובר בהתקנת המזגן אלא בתיקונו, יש את כל התעודות וההסמכות הנדרשות.

זהירות, חאפר!

כאמור, טכנאי מזגנים חייביםלהיותמצוידים בתעודות המתאימות. טכנאות מזגנים עלולה להיות מסוכנת לטכנאי אם אינו יודע בדיוק מה הוא עושה. גם אם הוא עובד בתחום כבר עשרים שנה, ויש לו ניסיון רב, אל תוותרו על הצגת התעודות, המקנות לכם את האפשרות לקבל אחריות על העבודה ושקט נפשי הנובע מהידיעה כי המזגן שלכם מופקד בידיים מקצועיות ואמינות. אל תתפתו למחיר זול יותר עכשיו שעלול לעלות לכם בעוגמת נפש והוצאות נוספות בהמשך.


רכישת מזגן והתקנתו

כאשר אתם רוכשים מזגן אתם יכולים להזמין התקנה מהחברה בה רכשתם את המזגן או להזמין מתקין מזגנים עצמאי. אנחנו ממליצים לכם לרכוש את החבילה כולה מהחברה המשווקת ולאפשר למתקיני החברה לבצע את עבודות ההתקנה בביתכם, גם אם הצעת המחיר של המתקין העצמאי תהיה נמוכה יותר. כאשר ההתקנה מבוצעת על ידי מתקין מהחברה, אתם יודעים שהוא מוסמך לבצע את עבודתו, מכיר היטב את המזגן שרכשתם וכיצד להתקין אותו בצורה הטובה ביותר, ומקבלים אחריות מלאה על המכשיר ועל ההתקנה יחד. מתקין מהחברה יעבוד "לפי הספר", בעוד מתקין עצמאי עלול למצוא דרכים יצירתיות להפוך את ההתקנה לפשוטה יותר או מהירה יותר, מה שלכאורה עשוי להיראות מצוין, אך לאורך זמן היא עשויה להתברר כלא חזקה מספיק, או לפגום בפעולת המזגן.

מוזמנים להגיב על הכתבה מי מתקין את המזגן שלך?:

שתף תוכן זה