איטום גגות- איך לוודא שאיטום הגג יתבצע כמו שצריך?

בחרתם בעל מקצוע לאיטום הגג? איך תדעו כי בעל המקצוע שבחרתם מבצע את העבודה כראוי?

שתף תוכן זה


הגעתם למצב שאתם צריכים לבצע איטום של הגג, בחרתם בעל מקצוע והחלטתם על השיטה שבה יבוצע האיטום. איטום גגות היא פרוצדורה שאמורה במידה ועושים אותה כמו שצריך להחזיק מעמד עשר שנים ואולי יותר. אז איך מקפידים על כך שהיא תתבצע בצורה הטובה ביותר? הינה כמה טיפים:

לסכם מראש על פרטי העבודה לפני תחילת איטום הגג


אז אחר הדברים החשובים הוא לסכם מראש על השיטה בה הולכים לבצע את האיטום על כל פרטיה, וזאת בכדי למנוע הפתעות במהלך העבודה. לכן חשוב לא פחות להכיר את השיטה בה בחרתם. בזיפות הגג למשל, ישנן שלוש שיטות, שכבה אחת או שתי שכבות, בכדי שלא יהיו אי הבנות חשוב להסכים מראש על השיטה שאותה הולכים לבצע. באיטום בעזרת יריעות ביטומניות ניתן להלחים את היריעות על האיטום הקיים או שניתן להסיר את האיטום הקיים ואז לשים את היריעות, גם זה חשוב לקבוע מראש עם בעל המקצוע.
 

לוודא כי החומרים שאיתם אוטמים את הגג מתאימים


באיטום הגג, לא משנה באיזה שיטה משתמשים יש צורך להתאים את החומרים שמשתמשים בהם זה לזה ולחומר האיטום הקיים כבר על הגג. למשל, לפני זיפות הגג או שימוש ביריעות ביטומניות יש צורך למרוח חומר יסוד, החומר חייב להיות תואם לחומר איתו אוטמים את הגג כך שחומר האיטום ידבק טוב יותר לגג עצמו. אז חשוב להכיר את החומרים איתם בעל המקצוע שבחרתם הולך להשתמש ולוודא כי הם באמת מתאימים ואין בעיה בשימוש בהם ביחד. חוסר התאמה בין החומרים יכול לפגוע בטיב איטום הגג.
 

הקפדה כי יבוצעו כל הפעולות באיטום הגג


לכל שיטה יש מספר פעולות אותן צריך לבצע גם לפני האיטום, גם במהלכו וגם אחרי האיטום עצמו. למשל, מריחת חומר יסוד היא הכרחית לפני איטום בזפת חמה או לפני הנחת היריעות הביטומניות. כמו גם בדיקת הצפה לאחר האיטום לפני ההלבנה גם היא פעולה הכרחית בכדי לוודא את איכות האיטום. חשוב להכיר את סדר הפעולות שיש לבצע בכל שיטה ושיטה. אומנם בעלי מקצוע בדרך כלל לא אוהבים 'שמתערבים להם' אבל חשוב, במהלך עבודתו של בעל המקצוע לגלות ערנות ולבצע מעקב כי הוא מבצע את כל הפעולות הנדרשות כראוי.
 

מוזמנים להגיב על הכתבה איטום גגות- איך לוודא שאיטום הגג יתבצע כמו שצריך?:

שתף תוכן זה