הלבנת גגות - מדריך קצר בנושא וועדי בתים

הלבנת גגות הוא שלב חשוב בזיפות ואיטום הגג. הצבע הלבן שומר על איכות האיטום, מחזיר קרני שמש ומוריד את החום במספר מעלות.

שתף תוכן זה


הלבנת גג הבית המשותף הוא השלב המסיים את תהליך הזיפות שלו. זיפות הוא עניין קריטי שתפקידו למנוע באופן אטום ומוחלט נזילה של מי גשמים או מים אחרים דרך הגג לדירות שבקומות העליונות שלו.

השילוב של מים וכוח המשיכה הוא קטלני – אם האיטום של הזיפות הוא פחות ממושלם, הם ימצאו את הדרך לחלחל אל מתחת לשכבת הזיפות ולהתפשט מתחתיה, מה שהופך את כל הזיפות לחסר ערך לחלוטין. הלבנת גגות היא מריחה של שכבה נוספת על פני הזפת או היריעות הביטומניות שמטרתה לחזק אותו, להגביר את העמידות שלו ולבודד חום. כמו בנושא הזיפות, גם הלבנת הגג צריכה להיעשות בקפדנות ועל ידי מומחה מיומן שיבטיח לכם כמה חורפים יבשים ושקטים.

הלבנת גגות

למה צריך הלבנת גגות?

הלבנת גגות היא לא פריווילגיה או תוספת – אלא חלק קריטי מזיפות הגג שחיוני להשגת שתי מטרות עיקריות : הראשונה היא הגנה על שכבת הזפת שהופכת אותה להרבה יותר עמידה לאורך זמן. הזפת שעומדת תחת השמש הקופחת מתחממת מאוד ויכול להימרח או להיקרע או לחילופין להתייבש, להיסדק ולהתקלף. כאמור, ברגע שהזפת לא אחידה ושלמה, הזיפות כולו לא יעיל. שכבת ההלבנה מחזיקה את הזפת, מונעת התייבשות והתחממות יתר. התועלת השנייה של הלבנת הגג היא בבידודו מפני חום הקיץ. הזפת השחורה סופגת חום שמועבר דרך הגג אל הדירות העליונות בבניין מה שמעלה את הטמפרטורה שהן במידה ניכרת. בעזרת הלבנה ניתן למנוע חלק גדול מהתחממות הגג.

כיצד מתבצעת הלבנת גגות נכונה

לפני ההלבנה עצמה, חשוב לנקות לחלוטין את הגג מאבק ושאר לכלוכים, באמצעות שטיפה במים. אחרי השטיפה צריך ליבש את הגג ובדרך כלל מחכים מספר ימים עד שהוא יבש לחלוטין ובודאי שאין להשאיר בו שלוליות קטנות. על הגג היבש והנקי מורחים שכבה אחידה של חומר הלבנה מתאים. מי שמקפיד ימרח שכבה כפולה. את החומר יש למרוח באמצעות מטאטא על כל פני שטח הגג ולא להסתפק בפיזור החומר אלא לדאוג שהוא ייצמד היטב לפני השטח של שכבת הזפת.

חומרים מתאימים להלבנת גגות

ישנם כל מיני חומרי איטום והלבנת גגות שמוצעים בשוק כמו מלבין אקרילי לגגות של פזקר או לובנקליר של חברת ביטום. אנשי מקצוע לא הגונים ינסו להשתמש בחומרים זולים יותר ויעילים הרבה פחות לכן חשוב לשאול ולוודא שהם משתמשים בחומר איכותי. צבעים מבוססי דילול בטרפנטין, למשל, יכולים לתת הלבנה טובה אבל הם ממיסים את שכבת הזפת ולכן מאוד לא מומלצים.

בחירת איש מקצוע לזיפות והלבנה

כמו בכל תחום אחר, חשוב לבחור באיש מקצוע שהומלץ לכם על ידי אדם שאתם סומכים על דעתו שכבר נהנה משירותים איכותיים של בעל המקצוע הזה. טבעי שהמלבין יהיה גם המזפת אבל אם זה לא כך, חשוב שהאדם שמגיע לבצע את ההלבנה מכיר את סוג הזיפות שנעשה וידע להתאים לו את החומר ושיטת ההלבנה הטובה ביותר.
 

מוזמנים להגיב על הכתבה הלבנת גגות - מדריך קצר בנושא וועדי בתים:

שתף תוכן זה