דלת אינטרקום

דלת אינטרקום בכניסה לבניינים ובתים פרטיים הייתה בעבר פריווילגיה לעשירים או לבניה חדשה. היום, אינטרקום הוא אמצעי די שכיח בבתים בישראל, חלק ממערך האבטחה ובקרת הפרטיות של הדיירים

שתף תוכן זה


דלת אינטרקום בכניסה לבניינים ובתים פרטיים הייתה בעבר פריווילגיה לעשירים או לבניה חדשה. היום, אינטרקום הוא אמצעי די שכיח בבתים בישראל, חלק ממערך האבטחה ובקרת הפרטיות של הדיירים. אינטרקום הוא בסופו של דבר מערכת פשוטה שמאפשרת תקשורת בין אורח לדייר בבניין ופתיחת דלת הכניסה אליו בלחיצה על כפתור לאחר אישור האורח. האינטרקום מאפשר למנוע מכל מיני אורחים בלתי קרואים, בכללם פורצים, מלהסתובב בבניין ולהיכנס לדירות ללא אישור.

התקנה של מערכת אינטרקום לבניין מגורים דורשת חיווט שיגיע לכל דירה ויאפשר את התקשורת ופתיחת הדלת מרחוק. היום קיימות בשימוש נרחב גם מערכות מתקדמות יותר הכוללות מצלמה אישית בכל יחידה ביתית שבאמצעותה אפשר לא רק לשמוע אלא גם לזהות את תווי הפנים של המבקש להיכנס.

דלת אינטרקום כאמצעי אבטחה

דלת אינטרקום משדרגת את רמת האבטחה הקיימת של הדירות בבניין ויוצרת מעגל אבטחה ראשוני על השטחים המשותפים בבית ששומר בין היתר על המחסן, על עגלות ואופניים שקשורים במבואה.

כמובן שאינטרקום לא בא להחליף את רמת האבטחה הביתית שרצוי, גם מבחינה ביטוחית שתכלול דלת פלדלת רב בריחית, סירוג לחלונות ומערכת אזעקה. אינטרקום בכניסה לבניין משמש גם כאמצעי מרתיע לפורצים, שחלקם יעדיפו לא להסתבך עם ניסיון לפרוץ גם את דלת הכניסה או התחזות שעלולה לחשוף אותם ואכן בתים המוגנים באינטרקום (ובתנאי שהדלת תמיד סגורה) נהנים משיעור פריצות נמוך בהרבה מהיחס הכללי.

דלת אינטרקום לבקרת כניסה


שימוש במערך אינטרקום מאפשר לזהות כל אדם לפני כניסתו לבניין ובעל הדירה הרלוונטי יכול לאשר או לא לאשר את כניסתו. זה מאפשר מניעת כניסה של כל מיני גורמים לא רצויים אבל הדבר תלוי בשיקול דעת של הדיירים. פורצים וגורמים שליליים אחרים יכולים להתחזות לטכנאים ובעלי מקצוע ולשכנע בעיקר ילדים לתת להם להיכנס. הוספה של מצלמות ליחידת האינטרקום של כל דירה מוסיפה להרתעה, כי כל פרוץ יודע שהוא מצולם ומסתכלים עליו והוא מאפשר לעשות סינון יותר נכון גם של מתחזים.

מה חשוב לבדוק לפני התקנת דלת אינטרקום?

יש לא מעט חברות שמציעות שירותי שיווק, התקנה ותחזוקה של דלתות ומערכות אינטרקום ואתם בהחלט יכולים להרשות לעצמכם סקר שוק שיבחן לצד המחיר, כמה נקודות מרכזיות : המוניטין וההמלצות של החברה חשובים מאוד. התקנת מערכות אלקטרוניות הוא תחום שבו ההבדלים בין חשמלאי חובב למקצוען המתמחה בנושא בא לידי ביטוי באופן מובהק.

אין קושי למצוא המלצה חמה לחברה טובה ואמינה אפילו משכנים מבניינים סמוכים – ואל תוותרו עליה. שנית, בדקו מה אורך האחריות שאתם מקבלים על הדלת והמערכות המשלימות. תקלות הן לא דבר נדיר במערכת מורכבת כזו וחשוב לקבל כיסוי עליהן למשך כמה שיותר שנים. כשדלת הכניסה חשופה – ודאו שמתקינים לכם הגנה מפני גשם, אחרת היא צפויה לשבוק חיים כבר בחורף הראשון.

 

מוזמנים להגיב על הכתבה דלת אינטרקום :

שתף תוכן זה