5 טיפים לניהול ועד בית

ניהול ועד בית כיום הוא נושא מורכב ומחייב ידע והבנה בקומפוננטים המרכיבים את הבית. קבלו כמה טיפים שיסייעו לכם בניהול נכון.

שתף תוכן זה


חייו של ראש ועד הבית בבניין מגורים הם לא תמיד קלים. הקושי העיקרי הוא בהתנהלות מול הדיירים – שלכל אחד מהם צרכים ואינטרסים שונים ולא כולם משתפים פעולה ונכונים לסייע ומקצתם מתנגדים ומנסים להקשות על העבודה.

ראשי ועד בית ותיקים יספרו לכם ש"גדלים לתוך התפקיד", שלומדים עם השנים איך לנהל ואיך להתנהל מול הדיירים כדי לקדם את האינטרסים הכוללים של הבניין, לחסוך בעלויות לכולם ולעשות עבודת ועד טובה. ככלל, עבודת ועד טובה מתחילה בכמה צעדים בסיסיים, שהקפדה עליהם תשים אתכם על הדרך הנכונה להצלחה בתפקיד ניהול ועד בית.

אסיפות דיירים

אסיפות דיירים הם כלי חשוב בידיו של ועד הבית : הן מאפשרות לעדכן את הדיירים בפעילות הועד ובקבלת החלטות משותפות לגבי ההתנהלות השנתית על בסיס הצבעת הרוב. הישיבות יכולות להיות סוערות ולפעמים לא נעימות, אם יש מחלוקת בין הדיירים, אבל גם במקרים האלה הן מביאות את העימותים להכרעה דמוקרטית ומונעות מכם את חצי ההאשמות כמי שהחליט על עתיד הבניין מבלי להתייעץ. ברוב המקרים חלק מהדיירים יסרבו או יעדיפו לא להגיע ולא לגלות מעורבות – אבל חשוב מאוד לדאוג שכולם יודעים על קיום הישיבה כדי שלא יהיו טענות כנגדכם בעתיד, באמצעות הודעה ברורה בלוח המודעות ואפילו הזמנה אישית מדלת לדלת, אם ניתן.

חשיבה לטווח ארוך

דיירי הבניין יחשבו לרוב בעיקר על חסכון בעלויות, אבל האינטרס האמיתי שלהם ושל הבניין כולו הוא בחשיבה לטווח ארוך וכ"מבוגר האחראי" של הבניין – ועד הבית אחראי על תכנון חכם של התיקונים וטיפולי התחזוקה : המשמעות היישומית היא בביצוע תיקונים איכותיים ויסודיים גם בעלויות גבוהות יחסית. הדוגמא הבולטת ביותר בבתים ישנים היא חידוש של צנרת המים המשותפת והביוב. בטווח הארוך כולם ירוויחו מצנרת שתהיה עמידה לשנים רבות במקום הצנרת הרקובה שתזמן אליכם אנשי מקצוע כל כמה חודשים לטיפול בבעיות דחופות.

טיפולים במועד

ראש ועד הבית אחראי לזכור לבצע טיפולי חשובים במועד כדי למנוע נזקים גדולים בעתיד. הדוגמאות השכיחות לכך – בדיקה תקופתית של מעלית הבניין ולא פחות חשוב – זיפות גגות, איטום גגות, הלבנת גגות בסוף הקיץ. בתוך עונת הגשמים קשה לבצע איטום מוצלח כי הגג רטוב ואם לא תזכרו להזמין איש מקצוע בזמן הדירות העליונות עלולות להנזק מנזילות וכולם ישלמו על איטום חוזר בקיץ הבא.

גביה מסודרת ושקיפות

הקפידו על רישום מסודר של גבית מיסי הועד, גם לצרכי דיווח לרשויות וגם כדי להציג אותם לדיירים בעת דרישה. לא פחות חשוב, דאגו להציג בשקיפות מלאה את כל פעילות הועד וההוצאות לכל פעילות כזו. אפשר גם להציג דו"ח שנתי או תקופתי על לוח המודעות לנוחיות הדיירים.

השוואת מחירים וקבלת ייעוץ

כל בעל מקצוע שאתם מזמינים צריך להיבדק ולהיות אמין ומומלץ על ידי גורם שאתם סומכים על דעתו. בקשו הצעות מחיר מכמה אנשי מקצוע על כל תיקון וטיפול, כדי לקחת בסופו של דבר את ההצעה הטובה והכדאית ביותר וכדי להראות רצינות אל מול הדיירים. בכל מקרה של התלבטות או שאלה, תוכלו תמיד לפנות לפורטל בית משותף לקבלת ייעוץ בסוגיות שעל הפרק.

מוזמנים להגיב על הכתבה 5 טיפים לניהול ועד בית:

שתף תוכן זה