כיצד לחסוך בעלויות בנייה כשמשפצים

בניית בית היא עסק יקר ומורכב. מחשבה ותכנון מוקדמים עשויים לצמצם את עלויות הבנייה ובכך להוזיל את מחירו של הבית

שתף תוכן זה


 


כל מי שמתכנן לשפץ את דירתו מייחד מחשבה ומנסה לתת מענה לשאלה, כיצד לחסוך בעלויות הבנייה. עיון ודיון בסוגייה זו קשור בהכרח לשאלה, איך בודקים עלויות בנייה. לא בכדי נאמר – סוף מעשה במחשבה תחילה. בבד בבד עם תכנון השיפוץ, אשר במסגרתו חשוב  לקבוע סדר עדיפויות של המתחם או המתחמים בבית המחייבים שיפוץ ותמחורם – יש לברר, תחילה, מה התקציב העומד לרשותכם לצורך השיפוץ. היקף השיפוץ יהיה, כצפוי, פשרה בין הרצוי למצוי.


עלויות בנייה – הקבלן וקבלני המשנה


סביר להניח, כי לצורך השיפוץ יידרשו בעלי מקצוע שונים. מסירת העבודה לידי קבלן שיפוצים אחד, אשר על פי יכולתו, צרכיו, ושיקולים נוספים עשוי למסור חלקים מסוימים בעבודה לידיהם של קבלני משנה, חוסכת לכם זמן וטרחה. קל יותר לפקח על מהלך השיפוץ, כאשר האחריות לה, מבחינתכם, מוטלת על איש מקצוע מרכזי.

לאחר שאתם מקבלים נתונים על אודות החומרים הנדרשים לשיפוץ  (כתב הכמויות) זכותכם לברר אצל הקבלן מה הוא המחיר שהוא משלם עבורם. ייתכן כי יש לכם מקורות להשגת החומרים במחיר נמוך יותר, מה שוודאי עשוי להוזיל את מחיר השיפוץ. אשר על כן מומלץ:

1. בקשו מספר הצעות מחיר לכל בעל מקצוע  שעשוי להידרש לביצוע השיפוץ.

2. כאשר מצויות בידיכם הצעות לכל העבודות שצריכות להתבצע – קבעו מסגרת תקציבית, אשר יילקחו בה בחשבון שולי-חריגה מסוימים.

3. אם אתם בונים או משפצים בית ב שנמצא בשכונה חדשה שבתים רבים בה מצויים בשלבי בנייה – שאלו סביבכם על אודות בעלי מקצוע העובדים באתר הבנייה, ייתכן כי תוכלו להסתייע בשירות המקצועי שלהם.

4. תכננו מראש – בעיון ובקפידה – את כל העבודות שצריכות להתבצע, את כל נקודות החשמל שיידרשו, חיבורי טלוויזיה, מיזוג, אינטרנט ועוד.

5. בקרו לפני תחילת העבודה  באולמות התצוגה שמוצגת ומוצעת בהם סחורה חדישה בתחום מטבחים, כלים סניטריים, סוגי דלתות ועוד. עליכם לתמחר אותם במסגרת חישוב עלות השיפוץ הכללי.

6. קבעו וקצבו לוח זמנים מדויק וקפדני להשלמת העבודות השונות. קבעו מחיר לחריג.

7. ניתן למצוא מידע מפורט באתרי האינטרנט הרבים בנושא הבנייה. נצלו אותם.

8. שלמו את הכסף ב"מנות"  - לעולם לא לשלם את כל הסכום לפני גמר העבודה לשביעות רצונכם.
 

עלויות בנייה  - איכות החומרים ומחירם


אם חשוב לכם לבנות עם החומרים הטובים והמשובחים ביותר, הקפידו להנחות את הקבלן על  שימוש בהם.  התייעצו עם מומחים בלתי תלויים בתחום הבנייה לגבי שימוש בחומרים זולים יותר מבלי לפגום באיכות הבנייה ובבטיחותה.

בתחום הבנייה ידועה  החלוקה האומדת את עלות השלד בכ -40% מעלות הפרוייקט בעוד הגימורים מסתכמים בכ- 60%  מקובלת. הדעת והשורה התחתונה של החשבון נותנות כי חיסכון בשלבי הגימור ובחומרים הנדרשים לו עשויים להוזיל באופן משמעותי את עלויות הבנייה.

בכל מקרה, כדי לא לחרוג ממסגרת התקציב, חשוב לקבל הצעות מחיר, לבחור את הטובה שבהן ולתמחר על-פיה את המרכיבים השונים. לפני תמחור המרכיבים חשוב לערוך סדר עדיפיות ולהבחין בין מרכיבים בסיסיים לבין מרכיבים שנועדו לייפוי הבית ולהידורו.

מוזמנים להגיב על הכתבה כיצד לחסוך בעלויות בנייה כשמשפצים:

שתף תוכן זה