להיות בעל מקצוע אחלה מקצוע לחיים

הבחירה במקצוע לחיים לא פשוטה, וחשובה מאוד. אז מה דעתכם על בחירה בלהיות בעלי מקצוע? מהם היתרונות בבחירה הזו? למי זה מתאים ומהן התכונות הדרושות מבעלי מקצוע בשוק הישראלי?

שתף תוכן זה


הרבה מאתנו מכירים את בעלי המקצוע מהצד של הלקוחות – מתקלקל לנו המזגן, מכונת הכביסה מקרטעת או שהתנור לא אופה לנו את העוגות כמו שצריך... ואנחנו פונים לבעל מקצוע שיבוא לאתר ולסדר לנו את התקלה. אנחנו תמיד משתדלים - כמו שלקוחות אמורים להשתדל – לקבל את השירות הטוב, המקצועי והאמין ביותר, בסכום הנמוך ביותר.

בדרך כלל אם אנחנו מוצאים בעל מקצוע טוב שהיה מקצועי ואמין, איתר ופתר לנו את התקלה בצורה טובה ובסכום כסף שנראה לנו הוגן – נחזור אליו ונהיה גם אנחנו נאמנים אליו בעתיד כאשר נזדקק שוב לשירותיו של בעל מקצוע.

בעל מקצוע – הצד השני

אבל כמו לכל מטבע, גם כאן יש שני צדדים, וחוץ מהצד של הלקוחות, ישנו גם הצד של בעל המקצוע. הבחירה במקצוע מסוים היא החלטה כבדת משקל שאנשים חושבים עליה זמן רב לפני שהם מקבלים אותה – בודקים אופציות, עושים שיקולים של בעד ונגד וחושבים בעיקר על שני דברים – האחד, האם יש להם עניין המקצוע אותו הם עומדים לרכוש והשני, האם הם יוכלו להתפרנס ממנו.

לימודי תעודה וקורסים מקצועיים

לימודים לכל מיני מקצועות אשר בהם רוכשים מקצוע הם בדרך כלל או לימודי תעודה קצרים יותר מלימודים של תארים אקדמיים, או קורסים מקצועיים שיכולים להיות מאוד אינטנסיביים ומרוכזים אשר בסופם מקבל הלומד תעודה של בעל מקצוע.

קורסים מקצועיים ולימודי תעודה יכולים להיות דרך מצוינת עבור מי שאינו מעוניין בלימודים אקדמיים וכן מעוניין בעבודה 'עם הידיים'. לימודי תעודה וקורסים מקצועיים יכולים הרבה פעמים להיות לימודים מצוינים עבור חיילים משוחררים אשר סיימו את הצבא ולרשותם עומד פיקדון השחרור והם יכולים לנצל אותו למטרת לימודים אלו.

היתרונות בלהיות בעל מקצוע

רכישת מקצוע בקורס מזורז או בלימודי תעודה קצרים יכולה להיות החלטה נכונה מאוד עבור מי שלוקח אותה. לדוגמא – מישהו שבחר לקחת קורס טכנאי מזגנים, לומד פרק זמן מסוים באינטנסיביות את המקצוע, משקיע בלימודים ובפרקטיקה שלהם, ויוצא לאחר פרק זמן קצר עם מקצוע ביד, אשר במדינה החמה כל כך שלנו, כמעט בטוח לגמרי שידיו יהיו מלאות בעבודה.

כך גם לגבי מקצועות רבים ואחרים אשר הלימודים שלהם לא מאוד ארוכים, ולרוב גם הרבה יותר זולים מלימודי תארים. אפשר להתפרנס בכבוד ולהגיע להכנסה מרשימה אם לוקחים את הקורסים הנכונים ואם יש לכם כבעלי מקצוע עוד מספר תכונות בסיסיות, שמשם השמיים הם הגבול.

מה חשוב שיהיה בבעל מקצוע?

אז מהן אותן תכונות שחשוב שיהיו בבעל מקצוע אשר רוצה להתפרנס מעבודתו וליצור לעצמו חוג נרחב של לקוחות נאמנים, אשר יעשו בשבילו את העבודה ויגדילו לו את מעגל הלקוחות?

התשובה מאוד פשוטה – הוא פשוט צריך לשים את עצמו בנעליים שלהם, להיכנס רגע אל הראש של הלקוחות ולחשוב על הפעם האחרונה בה הוא היה זקוק לבעל מקצוע, ולחשוב מה היה חשוב לו שיהיה בבעל מקצוע אשר מגיע אליו הביתה. בדרך כלל מה שחשוב שיהיה בבעל מקצוע זה שקודם כל יהיה אמין ומקצועי.

אנשים רוצים לדעת שמגיע אליהם הביתה מישהו שבאופן תיאורטי הם יוכלו להשאיר אותו לבד בבית ולדעת שהם סומכים עליו. אמינות היא תכונה מאוד חשובה כאשר אנחנו מכניסים אלינו מישהו הביתה. כמובן שאנחנו כלקוחות רוצים שבעל המקצוע יהיה מקצועי... הרי לשם כך הוא הוזמן. אם בעל המקצוע יהיה אמין ונחמד ונעים אבל לא יידע לאתר ולפתור את התקלה – זה בעיה...

חשוב שבעל המקצוע יהיה חרוץ ויידע לעבוד, שלא יפחד ללכלך את הידיים ויראה ללקוחות שלו שהוא בא אליהם כדי לעבוד עד שהתקלה תיפתר. לא יזיק בכלל גם אם בעל המקצוע יהיה נחמד ונעים כלפי הלקוחות שלו, ותהיה הרגשה נעימה במשך הזמן שהוא נמצא בבית והם ירגישו נוח להתקשר אליו, להתייעץ ועוד.

ובסופו של דבר – בעל המקצוע צריך להיות הוגן. הוגן במחיר שהוא גובה תמורת עבודה שהוא עושה. מעבר לכיס עצמו, ההגינות מתקשרת באופן אוטומטי לאמינות, ובעל מקצוע לא הוגן ולא אמין – מהר מאוד יגרום לאיבוד הלקוחות של עצמו.

לסיכום

הבחירה להיות בעל מקצוע יכולה להיות בחירה מצוינת למי שמחליט ללכת על תחום עיסוק שהוא אוהב וטוב בו, זו דרך קלה יחסית לרכוש מקצוע שיכול לפרנס אתכם בכבוד וגם להביא אתכם לסיפוק.

כמו שבכל החלטה, שבו ובדקו עם עצמכם האם המקצוע אליו פניכם מועדות מתאים לכם והאם יש בכם את התכונות הדרושות כדי לעמוד בו ולהיות טובים בו כדי שתוכלולהתעלות על התחרות שיש בשוק בעלי המקצוע.

מוזמנים להגיב על הכתבה להיות בעל מקצוע אחלה מקצוע לחיים:

שתף תוכן זה